.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همه گزينه‌هاي احتمالي رياست دانشگاه آزاد

پس از اعلام مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که وزیر علوم بر اساس آن موظف به تشکیل جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد برای تعیین رئیس جدید این دانشگاه شد، افراد متعددی برای جایگزینی جاسبی در لیست رایزنی ها قرار دارند.


تکلیف اعضای جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد بالآخره روشن شد و محمود احمدی‌نژاد، رئیس شورای عالی فرهنگی در جلسه روز سه‌شنبه 22 شهریورماه با ابلاغ احکام اعضای جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد موافقت کرد و در این جلسه مقرر شد، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد را برای تعیین رئیس این دانشگاه برگزار کند.

با توجه به تحرک شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تغییر ریاست دانشگاه آزاد گمانه‌زنی‌ها برای ریاست این دانشگاه بالا گرفت.

کامران دانشجو وزیر علوم چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به روند برگزاری اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد و نحوه تعیین رئیس این دانشگاه اعلام کرد که در اولین فرصت این جلسه را تشکیل می‌دهد و محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی زمان اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد را تا 2 هفته آینده اعلام کرد.

با توجه به اهمیت موضوع، اخبار متعددی از گزینه‌های مطرح شده برای ریاست دانشگاه آزاد مطرح است. هیئت مؤسس دانشگاه آزاد با توجه به اینکه از ابتدای تأسیس این دانشگاه تاکنون کانون قدرت بوده است، حال که تن به پذیرش اعضای جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد داده، انتخاب رئیس این دانشگاه که نقش مهمی در سرنوشت و آینده این دانشگاه دارد را بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار داده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قبل از هر گزینه دیگری به عنوان کاندیدایی که از جانب هیئت مؤسس این دانشگاه مورد حمایت است، در رایزنی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد که در این رابطه برخی از صاحب‌نظران با اشاره به مسائل و مشکلات این روزهای دانشگاه آزاد که نیازمند تحول ضروری و بنیادین در ساختار مدیریتی خود است وی را به جهت اقتضای سنی که دارد گزینه مطلوبی نمی‌دانند و احتمال رأی آوردن وی را ضعیف می‌دانند.

از افراد دیگری که به عنوان گزینه اصلی دانشگاه آزاد مطرح است، حمید میرزاده عضو هیئت مؤسس دانشگاه آزاد، عبدالله جعفر علی جاسبی رئیس فعلی این دانشگاه و کریم زارع، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد 3 فرد دیگری هستند که در لیست مورد حمایت هیئت مؤسس قرار دارند و البته با توجه به ترکیب جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد برخی تحلیل‌ها و اخبار از امکان پایین رأی‌آوری جاسبی و کریم زارع حکایت دارند اما میرزاده هنوز به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های ریاست دانشگاه آزاد مطرح باقی می‌ماند.

محمد مهدی مظاهری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد و فرزند آیت‌الله مظاهری و همچنین مجید عباسپور تهرانی فرد قائم مقام جاسبی در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و برادر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جمله گزینه‌های دیگری هستند که در برخی محافل برای تصدی ریاست دانشگاه آزاد در نظر گرفته می‌شوند. اما به نظر می‌رسد با توجه به حضور نفرات شاخص‌تر، امکان رأی‌آوری این 2 نفر نیز بعید به نظر می‌رسد.

فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران به عنوان گزینه‌ای دیگر و خارج از ترکیب هیئت امنای دانشگاه آزاد نیز تا کنون چندین بار حتی در اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌ها به عنوان یک گزینه جدی برای این مسئولیت معرفی شده که گویا به صورت جدی در لیست رایزنی‌ها هم قرار دارد و البته این درحالی است که ظاهراً‌ وی میلی به تصدی این پست ندارد و بدنه دانشگاه آزاد نیز با ریاست وی در این دانشگاه مخالف‌ است.

در کنار فرهاد رهبر برخی از کارشناسان اشخاصی همچون علی‌اکبر ولایتی و محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را هم برای ریاست این دانشگاه مفید و کارگشا می‌دانند اما این نظرات در حالی مطرح می‌شود که برخی دیگر پذیرفتن این مسئولیت از جانب افراد مذکور را بعید و دور از ذهن می‌دانند.

مهدی شجاعی‌‌فرد، رئیس دانشکده خودرو دانشگاه علم‌وصنعت از دیگر گزینه‌های ریاست دانشگاه آزاد است که دولت‌مردان به عنوان حامیان اصلی وی عنوان می‌شوند و اما هیئت مؤسس دانشگاه آزاد تلاش دارد وی نیز جزو گزینه‌های ریاست دانشگاه آزاد نباشد.

منصور کبگانیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از گزینه‌های ابتدایی ریاست دانشگاه آزاد بود اما وی به دلیل فعالیت‌های علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و بخصوص فعالیت در حوزه نقشه جامع علمی کشور احتمالاً از لیست گزینه‌های فعلی خارج شده است.

در این بین فرهاد دانشجو عضو جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد و رئیس سابق دانشگاه تربیت مدرس از دیگر گزینه‌های اصلی ریاست دانشگاه آزاد است و علی‌رغم اینکه در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها اعلام داشته است که ریاست این دانشگاه را قبول نخواهد کرد اما اقبال دولتمردان و اعضای جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد بر روی وی است.

بر اساس اساسنامه دانشگاه آزاد در اولین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد کاندیداها و گزینه‌های ریاست دانشگاه آزاد معرفی می‌شوند و اعضای این هیئت با توجه به رأی‌هایی که به این گزینه‌ها می‌دهند نفر پیشنهادی خود برای ریاست دانشگاه آزاد را معرفی می‌‌کنند.

کامران دانشجو، وزیر علوم به عنوان مأمور برگزاری اولین جلسه هیئت امنا فرد پیشنهاد شده را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌کند تا نفر پیشنهادی هیئت امنای دانشگاه آزاد در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به رأی گذاشته شود و در نهایت با رأی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد انتخاب و معرفی خواهد شد/الف


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.